کتاب‌های معما همیشه در سراسر جهان طرفداران بسیاری داشته‌اند. در گذشته‌های نه‌چندان دور، ناشران ایرانی کتاب‌های معمای متنوعی را ترجمه و منتشر می‌کردند. اما متأسفانه، چند سالی است که چاپ چنین کتاب‌هایی از رونق افتاده است.

نشر علوم ریاضی ره‌آورد (وابسته به موسسهٔ انتشارات فاطمی)، کتاب «خوراک مغز برای مصرف یک سال»، نوشته گئورگ گراتزر را ترجمه و چاپ کرده است. این کتاب را به همهٔ کسانی که از حل مسئله لذت می‌برند، توصیه می‌کنیم.

خرید کتاب خوراک مغز

چهار معما از کتاب خوراک مغز

می‌توانید نمونه‌ای از معماهای این کتاب را در بخش مسابقهٔ ریاضی سایت تکمیلی ببینید. همهٔ مسائل مسابقهٔ ریاضی تکمیلی مهر ۹۸ از کتاب خوراک مغز برای مصرف یک سال، انتخاب شده‌اند.

معما
تصویر روی جلد کتاب خوراک مغز

قسمتی از پیشگفتار مترجم

من مطالعهٔ این کتاب را به هر کسی که به فکر کردن علاقه دارد پیشنهاد می‌کنم ولی برای برخی از خوانندگان توصیه‌هایی ویژه دارم:

\(\bullet\) اگر شغل و تخصصی دارید که شما را از تجربهٔ لذت‌بخش حل کردن مسئله‌های ریاضی دور کرده است و فکر می‌کنید دیگر توانایی پرداختن به مسئله‌های جدی ریاضی را ندارید، نگاهی به معماهای این کتاب بیندازید.

\(\bullet\) اگر معلم ریاضی هستید می‌توانید از این معماها برای شیرین‌تر کردن و چالشی‌تر کردن فضای کلاس خود استفاده کنید و برای کشف و تشویق دانش‌آموزان تیزهوش کلاس خود، از آنها در آزمون‌های درسی خود استفاده کنید. در این‌صورت بهتر است معماها را با داستانی که خود می‌سازید بازنویسی کنید.

\(\bullet\) اگر دانش‌آموز هستید می‌توانید از این کتاب برای تقویت توانایی فکری خود و دوستانتان استفاده کنید؛ در تابلوی علمی یا نشریهٔ داخلی مدرسه، ستونی را به معما اختصاص دهید و از این کتاب به‌عنوان یکی از منابع آن ستون استفاده کنید.

\(\bullet\) اگر سایت یا وبلاگی دارید که به موضوعات علمی می‌پردازد، خوانندگان خود را با استفاده از معماهای این کتاب به چالش بکشید.

خرید کتاب خوراک مغز

 


نوشته‌های قبلی و بعدی


اشتراک
اطلاع از
شماره موبایل شما نمایش داده نمی‌‌شود.

2 پرسش‌ها و نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد رجایی نژاد
Member
4 سال قبل

سلام ایا این کتاب پاسخ معما ها را هم داره؟