کتاب آنالیز ترکیبی المپیاد از \(9\) فصل تشکیل شده است. \(6\) فصل اول این کتاب به آموزش روش‌های شمارش و فصل هفتم و هشتم به آموزش دوتا از مباحث مهم ترکیبیات، یعنی اصل لانه کبوتری و استقرای ریاضی، پرداخته است. فصل نهم کتاب نیز شامل راه‌حل‌های مسئله‌های \(8\) فصل اول کتاب است.

از ویژگی‌های بارز کتاب آنالیز ترکیبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. نویسندهٔ این کتاب، دکتر علیرضا علیپور از اساتید بسیار مشهور المپیاد ریاضی و کامپیوتر ایران است.

علیرضا علیپور کیست؟

۲. در هر فصل از کتاب درسنامه‌ای مفصل با حل مثال‌های متنوع و متعدد آمده است و این امر باعث شده که این کتاب به‌عنوان یک کتاب خودآموز شناخته شود.

کلاس آنالیز ترکیبی دکتر علیپور

۳. در پایان هر بخش تعداد زیادی مسئله مرتبط با موضوع آن بخش داده شده است. تعدادی از مسئله‌ها جنبهٔ آموزشی داشته و مشابه مسئله‌های درسنامه‌ هستند، تعدادی از این مسئله‌ها چالشی هستند و حل آنها فکر و تلاش بیشتری می‌طلبد و تعدادی از مسئله‌ها نیز از آزمون‌ها و مسابقات داخلی، خارجی، و بین‌المللی انتخاب شده‌اند. حل مسئله‌های این کتاب باعث ایجاد تسلطی خاص بر مباحث مطرح شده در کتاب می‌شوند. در مجموع حدود \(450\) مسئله در این کتاب آمده که پاسخ و راه‌حل آنها در پایان کتاب آمده است.

۴. این کتاب برگزیدهٔ جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد است.

۵. با توجه به این‌ که آنالیز ترکیبی یکی از مباحث اصلی المپیاد ریاضی و همچنین المپیاد کامپیوتر است، این کتاب مرجعی بسیار مناسب برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این المپیادها است.

دربارهٔ المپیادهای علمی بیشتر بدانید

۶. با توجه به این که آنالیز ترکیبی و احتمال (که اکثر مسائل و مباحث آن وابسته به آنالیز ترکیبی هستند) جزء مباحث کتاب‌های درسی هستند، این کتاب منبعی مناسب برای دانش‌آموزان علاقه‌مند و همچنین دبیران محترم ریاضی است.

کتاب آنالیز ترکیبی
دکتر علیرضا علیپور

خرید کتاب از وب‌سایت تکمیلی

لطفاً قبل از خرید به «کاغذی» یا «آنلاین» بودن کتاب توجه کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل با شمارهٔ 09108360609 تماس بگیرید.


نوشته‌های قبلی و بعدی


اشتراک
اطلاع از
شماره موبایل شما نمایش داده نمی‌‌شود.

0 پرسش‌ها و نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات