وب‌‌سایت تکمیلی از زمستان ۱۳۹۶ شروع به‌کار کرد. در ابتدا و به‌مرور (تا بهار سال ۹۸) راه‌حل مسائل کتاب‌های ریاضیات تکمیلی سمپاد نوشته شد و پس از آن، درسنامه‌ها، نمونه سؤالات ریاضی آزمون‌های هماهنگ سمپاد، مسابقه‌های ریاضی، ویدئوهای ریاضی از اساتید و مؤسسه‌های معتبر جهان، و … در این وب‌سایت منتشر شد.

یکی از مهم‌ترین اهداف سایت تکمیلی فراهم کردن فضایی برای گفتگو بوده است. به‌همین‌خاطر و از همان ابتدا، زیر هر نوشته، محلی برای کامنت‌ها تعبیه شد تا کاربران سایت بتوانند سؤالات خود را از نویسندهٔ سایت بپرسند؛ و خوشبختانه، تا به امروز به همهٔ کامنت‌ها پاسخ داده شده است.

در زمستان سال ۹۷ یکی از کاربران اعتراض بسیار تندی به سایت تکمیلی کرد. این اعتراض باعث گفتگویی جذاب در سایت تکمیلی شد و دانش‌آموزان و حتی برخی از معلمان مدارس سمپاد پاسخ‌هایی را برای کاربر معترض نوشتند! پس از چند روز، کاربر معترض، اعتراضش را پس گرفت و عذرخواهی کرد. (کامنت عذرخواهی کاربر معترض در کامنت‌های زیر، پین شده است.)

این نوشته و کامنت‌های مربوط به آن سال در ادامه آمده‌اند. حتماً این گفتگوهای جذاب را بخوانید و شما هم نظرتان را بنویسید.

یکی از کاربران در کامنتی، اعتراض شدیدی به سایت ریاضی تکمیلی (دربارهٔ حل‌المسائل ریاضی تکمیلی) کرده است.

این کامنت را بخوانید و لطفاً نظرتان را بنویسید.


دانش‌آموز علامه حلی ۵ تهران دورهٔ اول

دوست عزیز نویسنده، مؤلفان این کتاب‌ها، آقای احمدی و آقای زارع معلم من هستند و با کلی زحمت این سؤال‌ها را طرح کرده‌اند و با کلی ذوق وقتی هیچ‌کس در کلاس آنها را حل نکرده، کلی توضیح می‌دهند، یه‌جوری که دانش‌آموزان جنوب شهر هم متوجه می‌شوند. حالا شما با این کارتان تمام زحمات آنها را زیر سؤال می‌برید. این کتاب‌ها مخصوص دانش‌آموزان سمپاد است. حالا شما با این کارتان آنها را با دانش‌آموزان مدارس عادی که در جست‌وجوی پاسخ سؤالات کاملاً آسان کتاب درسی عادی هستند یکسان می‌کنید و حتی برای کار زشتتان حمایت مالی هم می‌خواهید؟ اگر آن‌قدر وجدان ندارید که این پیام را پخش کنید حداقل آن را بخوانید.


گفتگوهای بیشتر!


نوشته‌های قبلی و بعدی


اشتراک
اطلاع از
شماره موبایل شما نمایش داده نمی‌‌شود.

160 پرسش‌ها و نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دانش آموز علامه حلی 5 تهران
مهمان
5 سال قبل

دوباره با عرض پوزش از همه دوستان و معلمان و سایر که اینجا نظر گذاشتن،اول اینکه منظور من از دانش آموز جنوب شهری بچه های کار(که دمشون گرم)بود و من شمال شهری که نیستم هیچ آرزوی بالاتراومدن از اتوبان همت رو دارم هیچ، هیچ دستگاه و وسیله الکترونیکی درست حسابی ندارم هیچ، ولی واقعاً دیدم که حتی توی همین مدرسه ماهم بچه ها ۵ دقیقه مونده به زنگ از روی گلکسی اس۹ اشون از روی همین سایت کپی زدن و رفتن سر کلاس.لطفا انقد توی نظرات نگید شمال شهری.
من این نظر رو قبول دارم که بدون توجه به سایر بچه ها نوشتم و واقعا غیر منطقی بود این کارم ولی اگر منطقی نگاه کنیم (که من نکردم)این سایت برای استفاده انسانی و درست (طوری که دوستان در نظرات گفتند)خیلی هم خوبه و خیلی هم با عقل جور در میاد ولی کسی که مثلا توی مدرسه ماست و باید همه تمرین هارو با صورت و جواب کامل(یعنی یجوری کامل که برای قسمت هندسه هر سوال تقریبا ۲.۵ صفحه)(که عموما کپی میشه) این سایت یک منبع تقلب حساب میشه و خیلی خیلی بهتر بود که بجای راه حل کامل راهنمایی هایی برای حل قرار میگرفت .اینجوری هم ذهن همه دانش آموزان باز میشد و خوب روی مسائل فکر میکردند هم دانش آموزانی مثل همین دوستان من راه تقلبشان بسته میشد، شاید هم بهتر باشد که همین طوری بماند و اینجور آدم ها به صورت یک سری نخاله از این سیستم بیرون بروند و امتحاناتشان را خراب کنند.
در مورد شهرستانی ها و کسانی که امسال میخواهند وارد سیستم شوند حق باشماست و باید به یک منبع درست و حسابی دسترسی داشته باشند.پس من اشتباهم را میپذیرم.
در مورد حمایت مالی اول اصلا هواسم به زحمت حل سوالات به این کاملی و با جزئیات و هزینه های سرور و دامین و…. نبود و حالا میبینم لطف هم کرده اید که پرداخت را اجباری نکرده اید و جواب هارا رایگان در اختیار همه قرار داده اید، خیلی که فکر کردم یاد پسر عمه ام افتادم که در شهرستان در مدرسه سمپاد آنجا (اسم مدرسه اش را نمی دانم) درس میخواند و میگوید معلمشان هفته ای ۲ سوال با سختی از این کتاب حل میکند و مطمعنا با وجود این منبع کار معلم آنها هم خیلی راحت میشود،پس این منبع برای معلمان سایر مدارس هم عالی است.
برای دانش آموزانی که علاقه مند به ریاضی هستند هم عالی است.
پس من واقعا هم از ادمین هم از سایرین عذر خواهی میکنم و اگر استاد زارع و استاد احمدی اجازه بدهند راه حل خود این دو بزرگوار را برای ادمین میفرستم.
نظرات همه بزرگواران را خواندم ولی به دلیل کمبود وقت همه را همینجا جواب دادم و بگویم که مطمعنا ازین به بعد باید خیلی منطقی تر با ایجور چیزها برخورد کنم .
با سپاس از ادمین جان با وجدان.
دانش آموز نهم دوره۷ دبیرستان علامه حلی۵دوره اول تهران.
۹۷/۱۲/۱۱

helli6
مهمان

هر کسی به پاس تلاش خودش پاداش میگیره. کسی که میاد راه حل رو کپی میکنه خودش ضرر میکنه. سمپادی بودن یعنی با دقت رفتار کردن و همه جوانب رو در نظر گرفتن شعور داشتن و معرفت داشتن. شما هر چند ما سمپادی ها رو تا حدودی زیر سوال بردین ولی خب این رو در نظر بگیرین که در بعضی شرایط دانش آموزان نیاز به همچین سایت هایی پیدا کنن. از هر قسمت شهر. کسی که همه راه حل هارو برای رفع تکلیف کپی کنه طبق حرف شما اشتباه کرده و فقط در حق خودش ظلم میکنه…
ولی حرف شما هم قابل احترام و صحیح هست
ممنون

Reza
مهمان

سلام حاجی بهت بگم ک اینکه خودت اشتباهتو پذیرفتی و به این همه حجومی که یک دفعه بهت وارد شد واکنش منفی نشون دادی خیلی عالیه
دمتم گرم که میشینی و سوالاتو خودت حل میکنی
شما نگران نباش اونایی که فقط یادگرفتن که از روی جایی کپی کنن تهش به هیچ جایی نمیرسن
امیدوارم هرجا هستی خوش باشی

ارش افروز
مهمان

اون مشکل خودشونه نمیشه که بخاطر دو نفر از حق کسای دیگر بگزریم

سینا پارسا
Member
1 سال قبل

با سلام.
من موافق سخنان این بزرگوار هستم البته باید به این توجه داشت که مدارس سمپاد دارند سبک دیگری از تدریس را به وجود می آورند که همین هم از دستان سمپاد خارج شده است.
من دانش آموز مدرسه میرزا کوچک خان رشت ناحیه ۱ هستم. وسایل الکترونیکی همه بچه های مدرسه من کاملا چور هست و همه گوشی میارن مدرسه(من کسی رو دیدم که لب تاب هم آورده) ولی هیچ کدومشون از این سایت سو استفاده نمیکنند و همیشه در مدرسه ما بر سر مسایل هفتگی و کتاب های پیشنهادی این سایت بحث هایی میشه که بیایید و ببینید. که یادمه یک روز دور هم جمع شده بودیم و انقدر سر کتاب (هندسه از صفر تا صد)همون کتاب پیشنهادی هندسه این سایت بحث داغ شد که تمام ما دانش آموزان نیم ساعت دیرتر وارد کلاس انشا شدیم!!!!!!!!
دانش آموزانی که تقلب میکنند لزوما خنگ نیستند (من حدث میزنم منظور این دانش آموز سمپادی از دانش آموزان جنوب دانش آموزان کم هوش است البته مطمین نیستم و تهمت نمیزنم.)
در ادامه سلیقگی شدن:هر معلمی سبک خودشو داره و یا به سمپادی بودن… انیشتین رو روی ما میزارن و ما را با برف سال دیگر به خانه مان میفرستند.
مانند استادی که فقط هم مدرسه ای هایم او را خواهند شناخت.???
پس کپی کردن از نظر من بستگی به نمرات دانش آموز ندارد.
کتابی داریم به نام رکسانا اثر که در آخرش میفهمیم: (روزی نتیجه کارهایمان صبح و زحماتمان رویای زیبا شب بوده و تا اخرین ساعت روز به آن رویا فکر میکنیم و آرزو میکنیم دوباره به آن رویا بازگردیم!!!).
پس برای سمپاد خود و لقب (برتر) بودن ارزش قایل باشید و این رویا را خوب ببینید. تا صبحی خوش و روزی قسنگ داشته باشید.
با تشکر
سینا پارسا مقدم……شماره ۲ کلاس ۹/۳ مدرسه میرزا کوچک خان سمپاد استان گیلان……کلان شهر رشت
تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۵
??????????????????????????????????

علیرضا
مهمان
1 سال قبل

این دوست عزیزمون یک نکته رو رعایت نکرده و برای همین روی همین چند تا کامنتی که گذاشتن بیش از صد تا کامنت خورده و تا اینجایی هم که من دیدم درصد بالایی از آنها اعتراض گونه اند :
یا سخن آرای چو مردم بهوش یا بنشین چون حیوانان خموش

حسین سلیمانی
Member
1 سال قبل

سلام . با این حرف زدن مزخرفت ادب همه ی سمپادی ها رو زیر سوال بردی . همه ی دانش اموزان سمپاد که داخل علامه حلی نیستن که . بعدشم من خودم دانش سمپاد اهوازم معلممون وقتی وقت میکنه میاد سراغ تکمیلی بقیشو ما به عنوان تمرین خودمون حل میکنیم تازه همه ی بزرگان کشور که داخل بالاشهر نبودن یا اصن داخل سمپاد نلودن پس لطفا مزخرف نگو اقای بالاشهری

ناشناس
مهمان
3 سال قبل

منظور از اینکه یجوری توضیح میدن حتی جنوب شهری ها هم متوجه میشن چیه؟باشه بابا فقط شما بالاشهریا متوجه میشین و میفهمید حتی اصن خنگ هم نیستید و خیلی نابغه اید خداییش.خدارو شکر میکنم مغرور نیستم.راجع به حرفتم شاید تو هوش ریاضی داری و می تونی مسائل رو خیلی خوب حل کنی.

ناشناس
مهمان
4 سال قبل

منم دانش آموز سمپادم لازم به ذکره که شما غلط میکنی اینطوری حرف میزنی این سایت هم کلی زحمت میکشه که جوابارو تو سایت قرار بده پس اگه کسی ناراحته بهتره سراغ این سایت نیاد و الکی خون به شدت نجس خودشو کثیف نکنه.

علی
مهمان
4 سال قبل

آقای دانش آموز آقای زارع برا تو که تو تهران هستی روزی صد تا کلاس اضافه ریاضی میری این ور اون ور این سوالا آسونه نه برا ما که الان تو یه شهر کوچیک درس می خونیم معلممون هم یه آدم بی سواده

@#$
مهمان
5 سال قبل

سلام،من تو فرزانگان پایه هشتم درس می خونم خواستم اینو بگم که حرفتون کاملا درسته و تاییدش میکنم اما یه موردی هم هست اونم اینه که همه ی دانش آموزا مثل شما معلمای با سطح علمی بالا ندارن( مثلا معلم پارسالمون اصلا تکمیلی رو حل نکرد و فقط عبارت های توان و جمع رو گفت تو امتحان میاد یا معلم امسال خودش گفت برین از این سایت کپی کنین و من بلد نیستم حل کنم حتی توضیحاتشم عین جملاته این سایته، یه بارم دیدم که از گوشیش داشت جوابا رو می نوشت ) خب منی که الان دوست دارم ریاضی یاد بگیرم این سایت یه منبع خوبیه واسه یادگیری و رفع اشکال

هستی
مهمان
5 سال قبل

به نظر من چون خودشون اشتباهشونو متوجه شدند ما هم بهته کوتاه بیاییم
با تشکر از سایت خوبتون
راستی فک می کنم چیزای مهم تری هم برای بحث هست

دانش آموز علامه حلی 5 تهران
مهمان
5 سال قبل

سلام به دوستان و خیلی تشکر از این سایت و با عرض پوزش از این لحن تند متنم،من نویسنده این کامنت هستم و واقعا فکر نمیکردم با اینهمه مخالفت روبه رو بشم و خیلی ممنون از ادمین سایت که چنین کار ارزشمندی کردند،
در مورد شهرستانی ها و سایر مدارس درست میفرمایید و من قبول کردم که اشتباه کردم و از همه عزیزانی که کامنت گذاشتن هم ممنون که انقدر به این چیز ها توجه دارید هم عرض ببخشید به خاطر این لحن تند و نقد آمیز خودم.
……………..

رنجبری
مهمان

هزاران آفرین به شما و منطق شما و قدرت و شهامت قبول اشتباه امیدوارم در بهترین دانشگاه پذیرفته بشید و همیشه آن بالا ها باشید و بدرخشید

Moien so-so
مهمان
5 سال قبل

شما تهرانی ها فقط می فهمید ولی شهر های دیگه که معلم های با استعداد شما را ندارند!
دارند؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس
مهمان
5 سال قبل

باعرض سلام
به این دانش اموز باید عرض کنم که شما در هر پست و منسبی هم که باشی ححق تحقیر دیگران رو نداری.
اما در مورد این سایت باید بگم که این دانش اموز هست که انتخاب می کنه چگونه از این سایت استفاده کنه اگر که بدون هیچ گونه وقت گذاشتن و تفکر وارد سایت بشه که باید بهش به سبب این کار بی فرجام تسلیت بگم اما همه این سوالات به گونه ای نیست که دانش آموزان بتوآنند اون رو حل کنند و گاهی با یک جلسه غیبت از درس عقب می افتند و در ازمون ها چندین نمره رو از دست میدن پس وجود چنین منبعی کاملا مفیده در مورد اینکه با این کار به طرآحان توهین شده باید عرض کنم که طرآن اکثر کتاب کار ها هم برای کتاب هاشون پاسخنامه می گذارند
آیا با این کار توهینی به اون ها میشه
امیدوارم مسئولین سایت و ان دانش اموز گرامی این مطلب را مطالعه بفرمایند

یک سمپادی
مهمان
پاسخ به  ناشناس
5 سال قبل

دانش آموزان ما فرهنگ استفاده ی درست را ندارند

Hossein
مهمان
5 سال قبل

توی مدارس سمپاد انقدر به درس اهمیت میدن که از تربیت و اداب اجتماعی غافل شدن. اخه مگه تو از توی اسمون اومدی که نباید چیزی که میخونی رو ما بخونیم. به جای درس یکم برای اینا کلاس توجیهی بزارید…

یک سمپادی
مهمان
پاسخ به  Hossein
5 سال قبل

من هر وقت درباره ی سمپاد قضاوت شده گفتم که آدم باید با محیط سمپاد آشنا شه و تجربش کنه که بفهمه سمپاد فقط درس نیست

ابتبس
مهمان
5 سال قبل

واقعا که آبروی هرچی سمپادی هست رو بردی

a.b
مهمان
5 سال قبل

من تو فرزانگان اصفهان درس می خونم ولی بعضی وقت ها نمی تونم برم مدرسه روزی که معلم ما ازمون امتحان میگیره من چون سر کلاس حاضر نبودم قطعا جواب سوالات تکمیلی هم نمی دونم پس منی که دسترسی به هیچ معلم خاصی ندارم چه جوری جواب سوالات رو پیدا کنم؟ از اونجایی هم که رقابت تو این مدارس بسیار زیاده (با احترام به تمامی دانش آموزان سمپاد) بعضی دانش آموزان جواب ها رو درست و کامل بیان نمی کنن
درباره ی کپی کردنم این که یه دانش آموز کپی می کنه به وجدان خودش بستگی داره شما خودت می بینی چقدر تلاش کردی پس از چی نگرانی؟؟؟

ولی دانش آموز
مهمان
5 سال قبل

اگه ملاک سمپاد و سمپادی بودن محدود به حل مسائل کتاب ریاضی تکمیلی باشه فاتحه اون سمپاد از الان خوندس باید برای این دانش آموزان کلاس توجیهی گذاشت و فهماند که سمپادی باید چطوری باشه ، چه از نظر علمی و چه ازنظر فهم و شعور اجتماعی . بنظر من دانش آموزان برای افزایش سواد علمی شان به منابع ای مثل شما نه تنها در مورد ریاضی بلکه دروس دیگر هم نیاز وافر دارند تا دست به دامن منابع غیر تخصصی و مورد دار و گمراه کننده نشوند .دستون درد نکنه و خدا قوت .چشم اگر وضع مالی یاری کرد حتما کمک خواهم کرد .

یک سمپادی
مهمان
پاسخ به  ولی دانش آموز
5 سال قبل

ما لازم نیست توجیه شیم خودمون اینا رو می دونیم

ولی دانش آموز
مهمان
پاسخ به  یک سمپادی
5 سال قبل

انشا ا… که میدانید !!!!

دانش آموز علامه حلی 5
مهمان
5 سال قبل

لطفا بدون اطلاعات نظر ندید

ولی دانش آموز
مهمان
پاسخ به  دانش آموز علامه حلی 5
5 سال قبل

همین جواب صریح شما به عدم اطلاع بقیه نشان از افکار مغرور شما به خاطر سمپادی بودن دارد

دانش آموز علامه حلی 5
مهمان
پاسخ به  ولی دانش آموز
5 سال قبل

من در هر موردی می گم که هیچ کس نباید بدون اطلاع نظر بده نه فقط در این موضوع

دانش آموز علامه حلی 5
مهمان
5 سال قبل

من هم یکی از دانش آموزای علامه حلی 5 هستم
درسته لحن هم مدرسه ای من یه کم تیز و گزنده بود اما صحبت ما چیز دیگریست
اولا: آقای احمدی و زارع انسان های کاملا خوبی هستن و نباید به اونا توهین کرد
دوما:کتاب ریاضیات تکمیلی بسیار کتاب جامعیه و بهتره بدون اطلاعات درباره ی کتاب نظر ندیم
سوما:سر تمام این مسایل باید فکر بشه و دانش آموز درگیر این مسایل بشه و درست نیست سریعا یه راه برای پیچوندن معلم پیدا کنیم
چهارما: ما بالا شهری نیستیم(نه مدرسمون نه خودمون)
پنجما: لطفا منصف باشیم و از مطالب کتاب یکی دیگه استفاده نکنیم
ششما: لطفا با منطق پیش بریم و از کار اشتباه یکی دیگه حمایت بی جا نکنیم
و در آخر باید بگم ازتون خواهش دارم بدون اطلاعات حرف نزنید

معلم سابق
مهمان
5 سال قبل

سلام به همه،
اول از همه اینکه به نظر میاد بیشتر افراد به بحث اصلی (به ظن بنده البته) نپرداخته‌اند و این موضوع در پاسخ‌ها به لحن تبعیض‌آمیز این دانش‌آموز عزیر گم شده است. البته نظر من هم این است که سخن دوست ما اشتباه، نسنجیده و غیراخلاقی است. من چند سالی در مدارس سمپاد ریاضی تدریس کرده‌ام و امیدوارم این نوع تفکر در هیچ مدرسه‌ای شاخص و فراگیر نباشد.

اما در مورد مفید یا مضر بودن وجود منبعی برای پاسخ سوال‌ها و تمرین‌های ریاضی: مسلما هدف نویسندگان کتاب و معلمین از دادن تکلیف به دانش‌آموز این است که دانش‌آموز خودش با تمرین و تفکر بتواند از عهدهٔ حل این مسئله‌ها برآید. و البته وظیفهٔ معلم و مجموعهٔ سیستم آموزشی این است که در نهایت پاسخ صحیح این سوالات را در اختیار دانش‌آموز بگذارد. پس اگر منبعی وجود داشته باشد که در آن برای تمرین‌ها و مسئله‌ها راهنمایی و پاسخ درست وجود داشته باشد می‌توان به آن به چشم بخشی از سیستم آموزشی نگریست.

وظیفهٔ معلم، و بخصوص معلم ریاضی،‌ سنگین‌تر و گسترده‌تر از یک منبع صرف از درست‌ها و نادرست‌هاست،‌ مخصوصا در عصر فعلی که دانش‌آموزان به منابع گوناگون و فراوانی دسترسی دارند که البته ارزش محتوای آنها از نظر درستی مشخص نیست. چه این سایت و منبع وجود داشته باشد و چه نباشد، معلمین عزیز باید توجه کنند که نوع ارزیابی و آموزش آنها با آنچه که در سال‌های پیش معمول بوده باید متفاوت باشد. پس وجود یک منبع در صورتی که معلمین و دانش‌آموزان هم با هدف یادگیری از آن استفاده کنند مفید و مبارک است.

نکتهٔ دیگر اینکه توجه کنیم ریاضیات و تمرین‌ها و مسائل آن محدود و مختصر نیستند. اینکه تصور کنیم که کتاب‌ها و تمرین‌های موجود بخش قابل‌توجهی از تفکر و خلاقیت ما را می‌تواند پوشش دهد خیال خامی بیش نیست! مهم این است که با تفکر و خلاقیت بتوانیم مسئله طرح کنیم و حل کنیم. پس باید به ریاضیات به دیده‌ٔ یک موجود پویا و رونده بنگریم نه یک تپهٔ ساکن و معلوم‌القله!

خلاصه اینکه به نظر من اگر در مجموعهٔ {دانش‌آموز، معلم،‌ کتاب درسی، کتاب تکمیلی،‌ این وب‌سایت} قرار بر یادگیری باشد و هر عضو این مجموعه وظیفهٔ خود را دست انجام دهد وجود این منبع نه تنها مضر نیست که بسیار هم مفید است. و صد البته اگر قرار بر فریب و فکر نکردن و رخوت و دروغ به خود باشد نه در این مجموعه خیری است و نه در هیچ مجموعهٔ بزرگ و کوچک دیگری.

GUES
مهمان
5 سال قبل

یه نکته رو میگم بیشتریا باهام موافقن هرکی این کتابو اصن قبول داره یا پاچه خاره (مسه این اقای بالا) یا دیوونس اون دوتا مولفها هم (که اقای زارع و احمدی باشن ) جفتشون […]

guest
مهمان
پاسخ به  GUES
5 سال قبل

لطفا از جانب خودتون نظر بدید

ایلیا فرخیان
مهمان
پاسخ به  GUES
5 سال قبل

لطفا از جانب خودتون نظر بدید

GUEST
مهمان
5 سال قبل

اقا دمتون گرم با این سایتتون شما هم به معلمت بگو که هرسوالی رو که خودت نتونستی حل کنی که نباید به ما بدی با این سوالا مسخرت به جا اینا چند تا سوال چالش برانگیز درست حسابی بده و در اخر اوناییکه این سایتو قبول ندارن …………..[…]

یه آدم
مهمان
پاسخ به  GUEST
5 سال قبل

لطفا با منطق حمایت کن!

محمد رضا شکوری
مهمان
پاسخ به  GUEST
5 سال قبل

تعریف شما از سوال چالش برانگیز چیه؟

دلارام
مهمان
5 سال قبل

سلام
یعنی چی ؟ اقای بالا شهری این دلیل نمی شه ..حالا که سمپادی دیگران نمی تونن از کتاب های سمپاد استفاده کنن؟ من خودم عاذی هستم ..ولی می تونم قسم بخورم که تلاشم و تستام بیشتر از یه تیز هوشانی مغرور ( بعضی ها رو میگما .. نه همشون ..) هستش ..در ضمن تبعیض قائل نشو …….

حسین
مهمان
5 سال قبل

با سلام
در بعضی از مواقع معلمان مدارس سمپاد در حل بعضی از مسائل کتاب تکمیلی کوتاهی می کنند و یا درک بعضی از مسائل کتاب تکمیلی برای بعضی از دانش آموزان مشکل است و معلم هم وقت کافی برای توضیح مفصل برخی از سوالات کتاب را ندارد.
یا ممکن است دانش آموزی در روز درس ریاضی تکمیلی غیبت کند.
در اینگونه از موارد دانش آموز ممکن است توانایی درک بعضی از سوالات کتاب را نداشته باشد که اگر منبعی نباشد که این سوالات را برایش توضیح دهد نمی تواند نمره درس ریاضی تکمیلی را در امتحانات ریاضی کسب کند.

سهراب
مهمان
5 سال قبل

سلام من در مقطع هشتم هستم. بنظر من از یک طرف در حق کسایی که به سختی سوالارو حل میکنن تا تو کلاس جواب بدن یکم بد میشه چون معلم کسایی که ضعیف تر هستن رو برای حل کردن میاره. اما از طرف دیگه که من بیشتر باهاش موافق هستم اینه که معلم تو کلاس سوال هارو حل میکنه که دانش آموز یاد بگیره، حالا کسایی هم که فقط کپی میکنن که برای خودشون بد میشه چون تو امتحان باید اون رو درک کرده باشن. اما کسایی مثل بنده که به دلیلش نگاه میکنند این سایت براشون عااالیه چون مثلا خود من همه رو از این سایت تقلید نمیکنم و اول روش فکر میکنم و داده هارو یادداشت میکنم و… و اگر ایده ای برای حلش نداشتم اونموقع راه حل رو از سایت میبینم… همینجا هم ازتون تشکر میکنم واقعا سایت شما تغییر فوق العاده ای در ریاضی من داشته… هر فصل که میگذره من سوال های کمتری رو از سایت نگاه میکنم و سریع تر ایده حل به ذهنم میرسه واقعا ازتون ممنونم??

آیسان
مهمان
5 سال قبل

به نظر من معلمان فرزانگانی که روی این مسائل وقت نمیگذارند و آنها را در کلاس حل نمیکنند ارزش این کتاب را نمیدانند و قربانی این کار معلمان دانش آموزان هستند ولی این سایت باعث کمک به دانش آموزان در حل مسائل شده و دانش آموزان به تنهایی میتوانند حل کنند

دانش آموز حلی 5 پایه 9
مهمان
پاسخ به  آیسان
5 سال قبل

سلام عذر میخوام اینو میگم ولی مشکل از معلمای مدرستونه نباید بخاطر کوتاهی معلمای مدرستون زحمت طراحای این کتاب با اشتراک گذاشتن مسائل پایمال بشه. شما اگه خودتون یه مسئله سختو از این کتاب حل کنین و خیلی هم تلاش کنین ناراحت نمیشین وقتی یه نفر رفته بدون هیییچ زحمتی کپی کرده؟

نیلو
مهمان
پاسخ به  دانش آموز حلی 5 پایه 9
5 سال قبل

من هر چی فکر می‌کنم نمی‌فهمم که چرا زحمت طراح‌های این کتاب با اشتراک گذاشتن مسائل پایمال می‌شه؟؟؟؟

آysan
مهمان
پاسخ به  دانش آموز حلی 5 پایه 9
5 سال قبل

نه چون خودش ضرر کرده

MRS
مهمان
5 سال قبل

ایشون واقعا یا شعور نداشته یا این که خودشه خیلی دست بالا گرفته….

دانش آموز سمپاد
مهمان
5 سال قبل

چرااا؟ برای ما دانش اموزان سمپاد که شاید نتوانیم این سوالات را حل کنیم راهنمای عالی است بسیار هم سایت خوبی است و باید از ان حمایت کرد تا کتاب های تکمیلی علوم و فارسی را به ان اضافه کنند

دانش آموز فرزانگان
مهمان
5 سال قبل

واقعا از این سایت و تهیه کنندگان و نویسندگان پرتلاش این سایت متشکرم
من خودم یکی از دانش آموزان استعداد های درخشان هستم
و شدیدا در حل تمرینات کتاب تکمیلی ضعف داشتم اما به کمک سایت شما هم حل سوالاتم کامل هست و هم یاد میگیرم

.Amir.
مهمان
5 سال قبل

اصلا چیزی که ایشون گفتن دلیل خوبی برای بد بودن این سایت نیست و پاسخ این سوالات و توضیحات این سایت برای این سوالات باعث نمیشه که زحمات مولفین این کتاب ها زیر سوال برود. و اینکه گفتن کتاب های تکمیلی نباید در اختیار دانش آموزان عادی قرار بگیره حرف کاملا اشتباهیه چرا که کلی دانش آموز تو مدارس عادی هستن که از بسیاری از کسانی که تو مدارس سمپاد درس می خونن بهترن اما به هر دلیلی نتونستن آزمون ورودی قبول شن امسال هم با این وضع آزمون ورودی این مورد چند برابر شد و در آخر اینکه لطفا برای همه ارزش قائل شید

دانش آموز دبیرستان شهیدمدنی تبریز
مهمان
5 سال قبل

سلام.
جای افسوس داره.فردی با طبقه بندی مالی اعتراض کنه

ایلیا بیگلر
مهمان
5 سال قبل

سلام
اگر کسی واقعا این سایتو برای انجام دادن مشق و کپی گردن استفاده کنه واقعا براش متاسفم
مشکلی نیست اگه سوال بلد نباشی و *یادش بگیری* از طریق این سایت

این کسی که این کامنتو نوشته یجورایی به افرادی که جنوب شهر هستند توهین می کنن. که مثلا چون اونا توان مالیشون نمیرسه جاهای خوب زندگی کنن به معنی این هم هست که باهوش بینشون نیست یا عقل ندارند. واقعا متاسفم
من خودم علامه حلی ۵ هستم و از معلم ریاضی ام پرسیدم که اگه از یکی از کمک دوستام یا با کمک از اینترنت سوالی رو حل کنم پشکلی داره یا نه؟ و جواب داد که اگه یاد بگیری نه ولی اگه فقط بنویسی چرا مشکل داره.
و واقعا از نظر من جواب خیر است

لطفا بخونید و دیگه توهین نکنید!
مهمان
5 سال قبل

دوستان لطفا وقتی اطلاعاتی ندارید لطفا چیز نپرونید!
من خودم الان تو همین مدرسه درس میخونم و میتونم بگم تقریب به 70 درصد بچه ها از شمال تهران نیستن!
و حداقل یکم تو پایه ششم تلاش کردن که الان اینجان و اگر دیگه به ما توهین نکنید ممنون میشم.
همچنین اگه لطف کنید نظر یکی از دانش آموزان رو به پای کل مدرسه نزارید بهتره چون من از هر چیزی میگذرم الا توهیم به اعضا و کادر این مدرسه!
در ضمن خود آقای زارع و احمدی هم معتقد سرچ کردن 😐 (به هر زبونی!) در اینترنت هستند ولی هلو برو تو گلو نباشه بهتره.
در مقابل حرف هایی که مبنی بر شما این سایتو از کجا پیدا کردی و … این حرفا باید بگم به خاطر دلیل بالائه.
لطفا بیشتر همو دوست داشته باشیم و اگر نگارش یک فردی رو متوجه نشدیم ازش سوال کنیم.
بالاخره صبرمونم حدی داره…

لطفا بخونید و دیگه توهین نکنید!
مهمان

و واقیتی رو نباید فراموش کرد که خود مدارس ما در هر جایی(!) نه فقط جنوب شهر سطح علمیش با جای دیگه فرق داره و منظور از جنوب شهر مدارسی با سطح علمی پایین تر یا فهم کم تر در دروس هستند نه چیز دیگری…
وگرنه قصد توهین به کسی را نداریم❌

محمدرضا اسماعیل پور
مهمان

با سلام اولا حق با اوست چون مثلا ما برای حل یه سوال خیلی خیلی سخت مانند بعضی پروژه ها چندین ساعت وقت میزازیم از یه طرف یه نفر تنبل به جای اینکه رو سوال فکر کنه میاد از این سایت که همه جوابارو نوشته copy pasteمی کنه میاد تو کلاس میگه …دیگه تو اینجا حق ما خورده میشه که چندین ساعت تلاش کردیم….ببخشید اسم مدرسمون تیز هوشانه که بیایم این سوالارو حل کنیم نه این که از یه جایی کپی کنیم !!!!

قاسم
مهمان

مطمئن باش جواب این سئوالا باعث مرگتون نمیشه.اگه نگرانین ضعیفا کپی میکنن،پس خودتون توی امتحاناتون خوب بخونید از اونا بگذرید

Hasti
مهمان
5 سال قبل

اولا که شما به جنوب شهری ها توهین کردین. دوما وجود یه راهنما هیچ مشکلی نداره و هدف فهمیدن مطلبه. در ضمن خیلی ها هم از وجود این سایت اطلاع ندارن و خودشون سوالارو حل می کنن!شما مشکلی داری به این سایت سر نزن اجبارت نکردن که!

Armin
مهمان
5 سال قبل

س. تو شهر ما کسی که تو جنوب شهره خیلیم پولداره (بیرجند)
من خودم تو ریاضی خیلیم خوبم ولی وقتی چیزیو نمی فهمم از این سایت کمک می گیرم

یه آدم
مهمان
پاسخ به  Armin
5 سال قبل

به نظرم از معلمت کمک بگیری بهتره

Armin
مهمان
5 سال قبل

سلام . به نظر من اگر دانش آموز بی استعداد در ریاضی با دیدن جواب و یک کم ور رفتن با سوال بتونه اونو حل خیلم خوبه.
بعدشم آقای شمال شهری ! پول مقیاس درستی برای دسته بندی افراد نیست واقعا که !!!!!

H.R.M
مهمان
5 سال قبل

دوست عزیز
اولا بین دانش آموزان تبعیض قائل نشو.مگه یه دانش آموز پایین شهری یا مدرسه عادی که استعداد و علاقه دارند حق ندارند از این مسائل بهره مند بشن.دوما شاید فقط معلم شما وقت می کنه و میتونه این سوالا رو حل کنه.من خودم تو مدرسه تیزهوشان درس میخونم و معلم ما وقت زیادی برای حل کتاب ریاضی تکمیلی نداره.
سوما اگر بعضی از دانش آموزان از این سایت جوابا رو کپی میکنن خودشون ضرر میکنن.
پس هیچوقت زود قضاوت نکن.

ایکس
مهمان
5 سال قبل

سلام من خودم دانش آموز علامه حلی 5 هستم و اصلا حرفتو قبول ندارم (آقای شمال شهری)
همونطور که بقیه دوستان گفتن شاید معلم تو خیلییییی خوب و عاقل و … باشه ولی این دلیل نمیشه که معلم بقیه هم این شرایط رو داشته باشه و به نظر من این سایت برا کسایی هست که با ممعلمشون نمیتونه درست سوالارو حل کنه یا …

دانش آموز استعداد های درخشان دارالفنون اندیشه
مهمان
پاسخ به  ایکس
5 سال قبل

کاملا با شما موافقم

:)))
مهمان
5 سال قبل

به نظر من هر كسي به اين حد از تعقل رسيده كه اگه نيازش رو احساس كنه از اين سايت استفاده كنه اين سايت براي من خيلي هم مفيد بود چون سوالاتي كه من خودم به شخصه توانايى حلشون رو نداشتم بخش به بخش تونستم حل كنم و اين در صورتي بود كه تعداد زيادي از اين سوالات در كلاس به علت كمبود زمان حل نميشد و از اين جهت از اين سايت ممنونم

ا. ه. پ
مهمان
5 سال قبل

آقای شمال شهری…….. همین اول وقتی حرف جنوب و شمال رو زدی یعنی کلا هیچی نمی فهمی. این سایت هم برای همه اس نه فقط برای تو. ناراحت هستی از این سایت نگاه نکن بعضیا هستن که مشکلاتشون از این سایت برطرف میشه. من خودم تو تیزهوشان درس می خونم. ولی وقتی برای امتحان چیزی رو متوجه نمیشم از اینجا نگاه میکنم و ربطی هم به خنگ و عاقل بودن نداره

ا.م
مهمان
پاسخ به  ا. ه. پ
5 سال قبل

من هم با شما موافق هستم.
آقای شمال شهری………..فکر می کنه شاگرد گوس هستش.

علی
مهمان
5 سال قبل

سلام.
من در مقطع دبیرستان ریاضی تدریس میکنم.
حرف ایشون بیشتر جنبه بی اطلاعی داره.
هدف معلمین در درس ریاضیات میباست ” پروش و افزایش قدرت حل مساله ” باشه.
چه ارتباطی با حل المساءل داره!!؟؟
حتی دانش آموز اگر جواب رو از روی حل المساءل نوشته باشه معلم میتونه ازش درباره حل اون مساله توضیح بخواد.

Mehdi
مهمان
5 سال قبل

وقتی این سایت جواب ها این کتاب رو میزاره دانش اموزان با روش های تازه تری اشنا میشوند و تجربه بیشتری در حل مسئله پیدا می کنند